• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72294
+
-

الگوی نوین برای توسعه مشاغل خانگی در بوشهر

اشتغال
الگوی نوین برای توسعه مشاغل خانگی در بوشهر

مدیر برنامه‌‌ریزی طرح مشاغل خانگی در استان بوشهر گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در چهار فاز در استان بوشهر در حال اجرا است. 

به گزارش ایسنا، «محسن پرویز» عنوان کرد: فازهای مختلف این طرح شامل شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان، شناسایی پشتیبانان طرح، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان است. وی افزود: از مهم‌ترین اهداف این طرح می‌توان به خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه این زنان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف (اتصال به بازار) اشاره کرد. 

مدیر برنامه‌‌ریزی طرح مشاغل خانگی در خصوص پیشرفت این طرح در استان بوشهر بیان کرد: اکنون در فاز شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان طرح هستیم که در این مرحله باید در وهله اول، لیست کلیه متقاضیان مطابق با سهمیه‌ای که به استان ابلاغ شده - ۱۵۰ نفر- آماده شود که در حال حاضر لیست در مرحله نهایی شدن است.

پرویز تصریح کرد: پس از نهایی شدن لیست با تشکیل کارگروه تخصصی به ارزیابی و دسته‌بندی متقاضیان طرح بر اساس مهارت آنها پرداخته خواهد شد که طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این بخش از فاز اول در هفته جاری عملیاتی خواهد شد و پس از آن مشخصات متقاضیان در سایت inhb.ir ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی کردن این طرح در استان تاکنون جهاد دانشگاهی بوشهر نشست‌های متعددی با مدیران و کارشناسان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه‌های اجرایی مربوط به این طرح از جمله بهزیستی، اداره زندان‌ها، کمیته امداد، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده و طی این جلسات برای اجرای فاز اول برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرفته است.

مدیر برنامه‌‌ریزی طرح مشاغل خانگی در بوشهر با اشاره به هدفمندی اجرای پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی گفت: جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد کرد متقاضیان را مهیای راه‌اندازی کسب و کار خانگی کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید